Drejning – Ta dig vidare v 31 (fulltecknad)

En kurs för dig som har grunderna inom drejning, men kanske har stagnerat i utvecklingen och vill komma vidare. Kursen passar även dig som har goda kunskaper men vill utvecklas ett steg till.

Genom demonstrationer och individuell handledning ges du möjligheten att komma förbi dina drejproblem och utvecklas vidare.

Kurslokalen är välutrustad och varje deltagare har tillgång till “egen “ drejskiva 07.00-24.00

Kursen fokuserar på att utveckla drejteknik och inte på färdigställa keramik. Vi kommer inte ha möjlighet att bränna det som tillverkas under kursen, men den som önskar får självklart ta med sina obrända föremål hem efter kursen.

Lera ingår inte i kursavgiften

Webbanmälan

Kursledare

Ellinor Johansson, keramiker med egen verkstad utanför Tidaholm. Keramiklärare på Mullsjö folkhögskola. Utbildad på Mullsjö folkhögskola och Formakademin (PKI) Lidköping.

*Prisalternativ när det gäller boende (se nedan)
Alternativ 1: enkelrum med wc/dusch i korridor (grundpaketet)
Alternativ 2: enkelrum med wc/dusch på rummet (begränsat antal platser)
Alternativ 3: dubbelrum med wc/dusch på rummet (begränsat antal platser)