Drömmen blev verklighet

Som 8-åring traskade Marie Wärnbring in på Mullsjö folkhögskola. Hon var där på studiebesök. Sedan den dagen har  drömmen funnits att en dag själv få studera på just Mullsjö folkhögskola.

Marie har alltid varit kreativ. Redan som litet barn älskade hon att skapa.
– När första systemkameran väl var inhandlad då var jag fast, minns Marie med ett stort leende.

För 4-5 år sedan kom dagen då Marie tog tag i sin dröm och skickade in en ansökan till Konst & formlinjen på Mullsjö folkhögskola. Det var Basåret med fotoinriktning som lockade.
– Tiden på skolan var både positiv och jobbig, menar Marie. Jag fick verkligen ro inom mig, eftersom jag fick syssla med det jag älskar. Samtidigt ställde jag hela tiden högre krav på mig själv. Lärarna på skolan var fantastiska, fortsätter Marie. De lärde mig att vända negativt till positivt. Kraven jag hade på mig själv, omvandlades istället till viljan att utvecklas mer och mer. Åren på skolan gav mig oerhört mycket. Där fick jag vara den jag är, och visst har jag lärt mig enormt mycket när det gäller fotografering men framför allt har skolan utvecklat mig som människa.

I våras fick Marie tag i en lokal på Tidaholmsvägen 12 i Habo. Den förvandlade hon till en inredd fotostudio.
– Nu ska hobbyfotograferingen faktiskt bli på riktigt, säger en glad Marie. Efter jul startar jag nämligen upp som företag, Studio Marie Wärnbring är namnet. Den 26-27 november är det smygpremiär, avslöjar Marie. Då håller jag öppet mellan klockan 13-17 och har flera fina erbjudanden. Tänk att drömmar faktiskt går att förverkliga, avslutar Marie.

Vill du veta mer om Maries smygpremiär? Håll utkik på hennes hemsida Klicka här

Kanske går du och drömmer om något…? Ta en titt på Mullsjö folkhögskolas olika kurser och utbildningar, kanske kan även dina drömmar förverkligas hos oss!