Konfirmationsläger & sommarkurser

Sommaraktiviteterna fortsätter på Mullsjö folkhögskola. I söndags startade en fortsättningskurs i Rakukeramik. I måndags fylldes våra lokaler av ett helt gäng ungdomar som går *SAU:s tre veckor långa sommarkonfirmation. I tisdags var det sedan dags för ytterligare två grupper att anlända, nämligen de som under veckan har tillverkat hattar samt en grupp som har arbetat med textiltryck. Precis som alltid så har de olika kurserna jobbat intensivt under i stort sett alla dygnets timmar…och precis som alltid så har de härliga konfirmanderna spelat volleyboll, busat, haft vattenkrig och självklart en hel del undervisningspass.

Att det sjuder av liv och rörelse på denna skola råder det inga tveksamheter kring!
Det är roligt att skolan är välfylld under hela sommaren och vi hälsar förstås alla varmt välkomna tillbaka!

* Svenska Alliansmissionens Ungdom

Raku_3 Raku_4 Raku_2 Raku_1 Textil_2 Hattar_1 Textil_1