Vilken kursvecka!

En månad har nu passerat sedan skolans avslutningsdag…och sedan dess har det varit full fart! När läsåret är avklarat lägger kurs & konferensverksamheten in en högre växel. Hela sommaren är fullbokad med olika gäster.

I lördags avslutades Sommarateljén. En intensiv kursvecka där drygt ett 100-tal härliga kursdeltagare samt fantastiskt duktiga kursledare har befunnit sig på skolan. Dagarna har präglats av skaparglädje och kreativitet. Det har arbetats flitigt från tidig morgon till sen kväll. Sorlet i matsalen har varit svårt att överrösta, skratten har ekat i korridorerna och det verkar onekligen som att kursdeltagarna har trivts riktigt bra. Vissa tappra deltagare har även tagit sig ett morgondopp i sjön trots att vattnet håller en omänskligt låg temperatur. De olika ”morgonpassen” har innehållit kortare föredrag men även morgongymnastik på gräsmattan. På kvällarna har vi gjort utflykter för dem som önskade ett avbrott från sitt skapande och fredagskvällen avslutades med ett vernissage där alla visade upp sina olika alster, vilket alltid är lika imponerande att ta del av!
Det har varit en härligt positiv vecka och vi hälsar förstås alla varmt välkomna tillbaka nästa sommar!