Lediga tjänster

Ekonomiansvarig
med fastighetsansvar

Mullsjö folkhögskola ligger vackert på en höjd, intill sjön, i natursköna Mullsjö, knappt 3 mil nordväst om Jönköping. Hit tar du dig lätt med både bil, tåg eller buss. Skolan har närmare 200 deltagare på långa kurser och har en omfattande kortkurs, konferens- och internatverksamhet. Vi är en fristående stiftelse som vilar på en kristen värdegrund och skolans huvudmän är Svenska Alliansmissionen (SAM), Svenska Alliansmissionens Ungdom (SAU) och Mullsjö folkhögskolas kamratförbund. Vi hälsar förstås studerande med alla olika livsåskådningar välkomna.

Mullsjö folkhögskolas utbildningsprogram står i första hand på följande ben:

• Allmän kurs med olika inriktningar i Mullsjö, samt två klasser vid Kungsporten i Huskvarna
  • Konst & Form med profilerna bild, keramik och textil
  • KRIK-linjen – bibel – beachvolley – träning – hälsa
  • ALT – Akademi för ledarskap och teologi
  • Korta kurser och konferenser

Vi söker nu en ekonomiansvarig med fastighetsansvar som tillsammans med rektor och biträdande rektor utgör skolledningen. Du är föredragande i skolans arbetsutskott och styrelse i frågor som rör ekonomi, fastigheter och IT-frågor.

Ansvarsområde

• i samråd med övrig skolledning och styrelse ansvara för skolans ekonomihantering.
  • i samråd med övrig skolledning ansvara för skolans fastigheter
  • i samråd med övrig skolledning ansvara för skolans övergripande IT-verksamhet
  • vara ersättare för rektor och biträdande rektor i de fall båda är frånvarande
  • ingå i skolledning samt i skolans styrgrupp
  • personal, arbetsmiljö- och budgetansvarig enligt delegationsordning
  • sammankallande i skolans IT-grupp

Ekonomiansvar

• ha kontakt med SAM:s ekonomiavdelning gällande hanteringen av leverantörsfakturor
  • löpande bokföring och kontoavstämningar
  • ansvara för kundfakturering
  • hantera leverantörs- och kundreskontror
  • hantera övriga utbetalningar
  • upprätta och följa upp ekonomiska månadsrapporter
  • upprätta budgethandlingar och analysera det ekonomiska resultatet
  • följa upp flödet av gällande bidragsansökningar
  • upprätta likviditetsanalys, samt årsredovisning

Fastighetsansvar

• sammankallande i skolans fastighetsråd och ansvara för vaktmästarna
  • ta in offerter på större uppdrag
  • upprätta underhåll- och investeringsplan

Förutom ovanstående arbetsuppgifter och tillhörande kompetenser lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och förmågan att leda Mullsjö folkhögskolas utvecklingsarbete framåt tillsammans med skolledning, personal, styrelse och huvudmän.

Har du erfarenhet av folkhögskola är det meriterande och vi förutsätter att du delar Mullsjö folkhögskolas värdegrund.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med oreglerad arbetstid.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Lön enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag:
2024-04-30, intervjuer sker löpande

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse

Skicka din ansökan till ami.blom@mullsjofolkhogskola.se
Bifoga ett sammanfattande CV och ange gärna referenser och ev löneanspråk, samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker tjänsten.

Frågor om tjänsten besvaras av tf rektor Ami Blom, ami.blom@mullsjofolkhogskola.se eller ekonomiansvarig
Eva Wahlgren, eva.wahlgren@mullsjofolkhogskola.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.