55Plus – nya kurser

Hösten 2023 erbjuder vi två nya 55Plus-kurser.
Välkommen med din ansökan!

55Plus – Livet och verkligheten

En kurs med inriktning mot livsåskådning och religion. Men där även dagsaktuella ämnen som kultur och politik får plats. Människor har i alla tider funderat över livet och tillvaron. I denna kurs ser vi vad andra har haft för tankar och funderingar, men också hur vi tänker idag.

Kurstid: 15 tisdagar kl 09.00 -12.00 med start den 29 augusti
Kursledare: Pär Gunnarsson
Kostnad: 600 kr (faktureras)
Anmälan:
gör du via Schoolsoft
eller till par.gunnarsson@mullsjofolkhogskola.se

Skolans reception är stängd v 27-30

55Plus – English for the Golden Years

Vill du fräscha upp din engelska? Den här kursen ger dig möjlighet att utveckla den engelska du en gång lärt dig. Vilka områden vi väljer att arbeta med beror mycket på vad gruppen vill lära sig men planen är att på ett kul och avslappnat sätt arbeta med att  prata engelska och öka sitt ordförråd inom olika områden. Detta kan till exempel vara vardagskommunikation, mat, djur och natur eller ord man behöver när man reser.

Kurstid: 15 onsdagar kl. 09.00 -12.00 med start den 30 augusti
Kursledare: Åsa Holmqvist
Kostnad: 600 kr (faktureras)
gör du via Schoolsoft