Modellmåleri

Heldag i modellstudie är något som man provar på när man går Bildskolan. Under en dag formar man med akryl eller olja olika färgsprakande konstverk.

– När man håller på med kroki är det korta poseringar som gäller, berättar Jenny Söderlund som är en av bildlärarna på skolan. Modellen byter ofta ställning och eleverna får då öva på att snabbt hitta de viktigaste linjerna och balansen i ställningarna. En dag med modellmåleri är något helt annat, fortsätter Jenny, då ägnar man många timmar åt att måla av modellen i en och samma ställning.

Verkar det kul att prova på modellmåleri? Möjligheten finns på Bildskolan som är en del av Konst & formlinjen.
Vill du veta mer om vad ett år på Bildskolan innebär – kontakta oss gärna!

modellmåleri 10 Modellmåleri 1 modellmåleri 4 modellmåleri 9 modellmåleri 11 modellmåleri 7 Modellmåleri 2 modellmåleri 8_2