Ny spännande bibellinje på gång!

– Det har arbetats i det tysta under hösten men nu står det äntligen klart, berättar Jacob Carlzon som är en av dem som arbetar med att skapa en ny spännande bibellinje på Mullsjö folkhögskola.

Till hösten 2014 kommer SAU tillsammans med Mullsjö folkhögskola och NetWorks Romania starta upp en bibellinje med tre månaders praktik/studieperiod i Rumänien eller Sverige. Utbildningen pågår under ett läsår. Hösten tillbringas i Sverige, på Mullsjö folkhögskola, med spännande bibelämnen som fördjupar både din kunskap om och relationen till Jesus. På våren tillbringas tre månader i Rumänien med studier och arbete i de projekt och den bibelskola som NetWorks driver där.

– Perfekt för dig som vill lära dig mer och gå på djupet med Bibeln och som vill låta efterföljelsen till Jesus omsättas i praktisk handling, menar Jacob. För dig som inte vill åka utomlands kommer det även finnas möjlighet att göra praktiken i Sverige, antingen i något socialt projekt eller i församling.

Mer information kommer framöver, håll utkik på denna sida!

Mer information om Networks Romania

Jacob Carlzon jobbar som lärare på Mullsjö folkhögskola och som ungdoms- och utbildningskonsulent på SAU (Svenska Alliansmissionens Ungdom)