”Ett av mina bästa år, helt klart!”

Det finns många spännande utbildningar på Mullsjö folkhögskola. Ett eller flera år på skolan ger dig inte endast mer kunskap och erfarenhet utan även många nya vänner och upplevelser.

Emilia gick Fotoskolan. Läs hennes egna rader om tiden på Mullsjö folkhögskola:

Under min tid i Mullsjö fick jag tack vare inspirerande och uppmuntrande lärare och elever den tid och uppskattning som jag behövde för att kunna fortsätta med mitt bildskapande. Som elev fick jag fritt spelrum i mitt personliga lärande, och den friheten inspirerade mig att genom många experiment skapa nytänkande bilder. Det är något som jag i stor del har med mig än idag i mitt konstnärliga tänkande och skapande. Efter mitt år i Mullsjö vidareutbildade jag mig och tog examen i konstfoto vid ett universitet i England. I höst planerar jag att studera foto och elektronisk konst på masternivå, på Goldsmiths i London. Jag har många fina minnen och häftiga upplevelser (en månads vistelse i USA bland annat) från Fotoskolan som tänker tillbaka på ofta, och som bonus fick jag vänner för livet. Ett av mina bästa år helt klart!

Min hemsida: www.emilianylen.com

Emilia Nylén 3