Ett myller av sommargäster!

Sommar på Mullsjö folkhögskola innebär absolut inte några tomma ekande lokaler. Skolan fylls istället med många olika gäster och matsalen håller öppet i stort sett hela sommaren.

Vi har haft ett 20-tal veckolånga estetiska kurser där ca 250 deltagare har fotograferat, tillverkat hattar, drejat, skrivit texter, målat, tecknat, ägnat sig åt både järn- och silversmide och mycket annat. Under en av veckorna samsades svenska juniorlandskapet i kanot med *SAU:s konfirmationsläger. Dessutom hade vi kurser i rakubränning, järnsmide, textiltryck. Förra veckan hölls ett träningsläger för fäktare samtidigt som kurser i keramikglasering och silversmide pågick.

Det passerar oerhört många människor genom skolans dörrar och det är verkligen en spännande mix av grupper som besöker oss under sommarmånaderna.

Är du intresserad av att boka lokaler eller kanske gå någon av våra kurser?
Välkommen att kontakta oss!

*SAU: Svenska Alliansmissionens Ungdom

Se Jönköpingspostens reportage ”Framtida världsmästare drillas i Mullsjön”