Fairtrade i fokus

I dag har Volontärlinjen Global och Internationell kurs besök av Johannes Hartvigson. Johannes jobbar som frivilligsamordnare på Fairtrade och sysslar till stor del med olika kampanjer.

Kanske har du hört talas om Fairtrade challenge? Ett rekordstort fika med Fairtrade-märkta produkter. Det är något som Mullsjö folkhögskola har deltagit i under ett par år och är just en av alla kampanjer som Johannes Hartvigson arbetar med.
Just nu pågår samtal i  klassrummet kring frågor som exempelvis varför finns och behövs Fairtrade? Diskussionen är i full gång och åsikterna skiljer sig åt, alltså precis som det ska vara när ett intressant ämne lyfts.

Är du intresserad av frågor som handlar om rättvisa arbetsvillkor och hur man arbetar för att motverka barnarbete? Då kan vi på Mullsjö folkhögskola erbjuda spännande utbildningar.
Läs mer Volontärlinjen Global & Internationell kurs

Fairtrade på besök