”Fotoskolans lärare sitter på en fantastisk kunskapsbank!”

Att gå Fotoskolan ger en fantastisk möjlighet till fördjupning inom både analog och digital fotografering. Att eleverna stortrivs med lärarna, undervisningen samt miljön gör de ingen hemlighet av.

Här nedan berättar Lina, Sandra och Luke om sina tankar efter snart ett läsår på Fotoskolan.
För att se deras bilder, besök hemsidans portfolio

Är du intresserad? Nu är det hög tid att söka inför nästa läsår!!!

Lina Larsson
”Att börja på Mullsjö Folkhögskola var det största beslutet i mitt liv, men också det bästa. Jag har här fått möjligheten att utvecklats både som fotograf och som person. Jag har kommit ut ur mitt skal, vågar mer och har utvecklats enormt mycket. Lärarna finns där för att hjälpa och de stödjer varje persons kreativa förmåga, de låter en arbeta mot det mål man vill. Jag har genom denna utbildning även haft chansen att åka till en skola i USA under tre veckor för att studera. Eftersom jag gillade det väldigt mycket så kommer jag nu till hösten, med hjälp av skolans utbytesprogram, åka tillbaka till USA igen och den här gången stanna under en termin.”

Sandra Nilsson
”När jag har studerat under mina år har jag aldrig innan läst vi en folkhögskola och ska jag vara ärlig visste jag knappt vad det riktigt innebar. Kom i kontakt med Mullsjö folkhögskola via trygghetsrådet och jag är idag så tacksam att jag kollade upp vad en folkhögskola är och att jag tog steget att börja studera igen.
Folkhögskola passar mig perfekt och den erfarenhet jag har av Mullsjö är att man är där för dig och bara dig, det finns lösningar för alla individers särskilda behov. Fotoskolan har gett mig mycket glädje och kreativitet, vi är en skön klass i alla åldrar och med internationella studenter. Fotoskolans lärare sitter på en fantastisk kunskapsbank och finns där för dig och bara dig och man utgår från dina behov.
Så att börja studera på Mullsjö folkhögskola har givit mig så otroligt mycket.”

Luke Blevins
”Things I enjoy about Mullsjö Folkhögskola:
1. I believe one of the great opportunities with this school is the cultural exchange that occurs between Missouri Southern and here. This is not only for myself but for the Swedes wishing to travel and go to the states the opportunity is there. Beyond the couple of weeks in the spring students can potentially go for longer periods of time with similar expense to going here.

2. The size of the school makes for a cozy learning environment that is relaxedbut clear in its direction of self-improvement. I really love how everyone is encouraging and helpful when it comes to bettering one another. There is a community at this school that is completely welcoming and warm.

3. When it comes to teaching, I believe that all the teachers go above and beyond in their attempt to help you. If you want to learn something and it’s not their specialty then they will help find resources so you can learn. Further if there is something wrong then they work to fix it quickly and effectively.”