Fotoutmaning på Scandinavian Raceway

Fotoskolans lektioner flyttades för en dag till Anderstorp. Klassrummet ersattes av motorbanan Scandinavian Raceway.
Att byta miljö och hitta nya situationer för att lära och utmanas i sitt fotograferande är förstås både viktigt och inspirerande.
– Vi var på motorbanan för att öva på snabba rörelser och panoreringar med kameran, berättar Sandra Nilsson som studerar på Fotoskolan. Eftersom jag har kontakter på motorbanan, var det ett perfekt tillfälle att öva på just detta.
Fotoskolan får man jobba både med analog och digital fotografi. Man får lära sig om mörkrumsarbete och studiofotografering. Utbildningen innehåller både längre och kortare studieresor och den här dagen gick resan till en motorbana i Anderstorp.
– Det var verkligen en mycket lärorik och rolig dag, trots regn, avslutar Sandra.
Bilder: Fotoskolan