GLAD SOMMAR!

Läsår 2018-19 avslutades med en himmel som var blåare än blåast. En sol som strålade. Vinden var dock både ihärdig och isande kall.

Denna avslutningsdag startade traditionsenligt med flagghissning utanför Solelid, därefter bröts den mångåriga traditionen att i båt ro över frukosten till andra sidan sjön. Det blåste helt enkelt för mycket. Istället fick skolans elcykel med flak, pyntad med björkris och flaggor, agera frukosttransport. Som vanligt intogs frukosten vid sjökanten, dock inte på andra sidan sjön utan precis nedanför skolan. Under tiden som frallorna mumsades på fick vi lyssna till Ulf Petterssons tankar för dagen.

I skolans aula fick vi sedan ta del av sång, musik och utdelning av olika stipendier. Dessutom avtackades lärarna Ida och Ulf. Ida efter ett års tjänst och Ulf Pettersson efter att ha arbetat mer än halva sitt liv på Mullsjö folkhögskola. Det blev ett känsloladdat avsked och med stående ovationer.
Tack Ida och stort TACK till Ulf för allt som du har gett och betytt under alla dessa år!

Dagen avslutades med en fantastiskt god lunch i skolans matsal.

Nu önskar vi er alla en riktigt fin sommar!