Glasering pågår

Ett hårt arbetande keramikgäng är tillbaka på skolan. När de i somras var med på en av skolans Ateljéveckor producerades många fina saker i keramikverkstaden. Nu är de åter på plats för att glasera sina muggar, skålar, fat och kannor. Under handledning av skolans duktiga keramiklärare förvandlas lergodset från brunt till färgglatt.
– Här skulle jag kunna stanna hur länge som helst, utbrister en av deltagarna.
Alla i gruppen är otroligt fokuserade och det råder ingen tvekan om att det här gänget verkligen gillar det de håller på med.

Är du intresserad av våra kortkurser? Vi har både veckoslutskurser och kurser under sommaren. Anmälan till våra sommarkurser (Sommarateljén) kan först göras i december månad. Håll utkik på vår hemsida under hösten för mer information.

(På bilden med ”bollen” har en av kursdeltagarna skrivit ner de nya ord, inom keramikens värld, som hon lärde sig under sommarens kurs)

glaseringskurs 2 Glaseringskurs 1 glaseringskurs 3