God jul & Gott nytt år!

Den sista veckan innan jullovet är det full fart på skolan. Det är mycket som ska hinnas med. Förutom själva slutspurten i skolbänken ska det julpysslas, sjungas julsånger och dansas runt granen. Roligt och mysigt på alla sätt! Att dessutom få njuta av skolans årliga och helt fantastiska julbord är en lyx på hög nivå.

På dagens julavslutning visade både lärare och elever upp sin musikaliska ådra. Vi fick dessutom lyssna till när klassen som läser personlig assistent-kursen både sjöng och teckentolkade sången Tänd ett ljus.

Att tacka av personal som slutar på skolan är kanske inte det roligaste. Däremot kan man ju välja att göra det till en rolig stund. Matthias ”Hattimas” Mogensen gjorde idag sin sista arbetsdag och hans tal framme på scenen framkallade minst sagt många skratt. Att Matthias har varit både en uppskattad lärare och kollega gick inte att ta miste på, när applåderna aldrig verkade vilja ta slut.

Nu vill vi från Mullsjö folkhögskola passa på att önska er alla en riktigt God Jul & Gott nytt år!

STORT TACK till skolans kökspersonal för ännu ett fantastiskt julbord!