Konst & skapande hela helgen lång

Veckoslutskurs i textiltryck och distanskurs i keramik är nu i full gång på skolan. Dessutom gästar oss västsvenska fotoexpon och flera av deras bilder pryder under helgen skolans väggar. Skolans egna konstelever befinner sig på länsmuseet i Jönköping. Där finns deras konst representerad i två utställningar när museet idag nyöppnar. Konst och skapande är helt klart i fokus för Mullsjö folkhögskola denna helg!

När jag kikar in i ateljén där kursen i Textiltryck håller till, är några redan i full färd med att designa mönster.
– Jag har provat textiltryck tidigare, berättar Carolina Udin, eftersom jag har varit här på sommarkurs. Det är fantastiskt roligt.
– För mig är det första gången, fyller Emma Mosskull i. Jag provar detta helt förutsättningslöst och så får vi se om jag får med mig något hem, avslutar Emma skrattande.
När jag lämnar ateljén hör jag hur kursledaren, Margareta Heijkenskjöld-Holmgren, delar med sig av tips och idéer till deltagarna och inser att helgen med all sannolikhet kommer att resultera i att deltagarna får med sig massa snygga egendesignade tyger hem.

Skulle du vilja prova att designa ditt egna tyg?
Vecka 26 har vi en kurs i textiltryck. Vill du veta mer, läs vidare här