Helt klart en uppskattad lektion!

Den här veckan har idrottskonsulent Eva Anemyr, från Smålands handikappförbund, besökt klassen som läser till Personlig assistent. Hur fungerar vardagliga saker som att gå till en matsal och äta lunch om du är blind, är utan armar eller rullstolsbunden? Hur är det egentligen att spela bollspel när man sitter i rullstol?

Att det fanns vissa svårigheter med den här dagens övningar gick det inte att ta miste på. Samtidigt framkallade övningarna många skratt men även insikt om att samarbete är nödvändigt. Dagen tillsammans med Eva handlar om att få en djupare insikt i hur ett funktionshinder påverkar livet. Eva har under flera års tid, någon gång per läsår, besökt Mullsjö folkhögskola och kursen Personlig assistent.

Vill du veta mer om vad som händer på denna utbildning? För mer information

spelande 2 bollspel med bindel rullstol 1 rullstol 2 Åskådare