Kaffe & chokladprovning

Det händer alltid många spännande saker på skolan. En gång i veckan fokuserar vi exempelvis lite extra på vad det är som får oss att må bra, vilket är en viktig fråga att fundera över. Må bra-aktiviteterna ser olika ut från vecka till vecka. Idag var det kaffe & chokladprovning som stod på schemat.

Under lektionen ventilerades åsikter kring vad som är gott och varför. Hur går egentligen tillverkningen till? Det diskuterades även kring vad man ska tänka på när man köper sitt kaffe och när man väljer choklad. Några ur klassen berättade om hur det fungerar i deras hemländer när man hanterar kaffebönor och hur man på väldigt långt håll vissa dagar kan känna den där goda kaffelukten. Självklart provsmakades både kaffe och choklad riktigt ordentligt under hela lektionen!

Ämnen