Karolina och Linnéa valde Bibellinjen

Vad gör du efter nyår? Bibel kombinerat med foto, miljö & rättvisa eller församling är roliga varianter om du vill gå en Bibellinje. Karolina Öhrvall och Linnéa Jonsson går Bibellinjen just nu. Båda har valt Fotoinriktning och stortrivs!

– Jag trivs bara bättre och bättre för var dag som går, utbrister Linnéa. Vi är ett så gott gäng och har kul dygnet runt. Tror att man missar mycket om man inte bor på internatet, fortsätter Linnéa och Karolina nickar instämmande. Vi gör allt ihop. Lagar mat och äter tillsammans på kvällarna, hittar på roliga saker och bara hänger i de olika trappuppgångarna. Man lär verkligen känna varandra.

Båda två går Fotoinriktning och är väldigt nöjda med den kursen.
– Vi är inte många men det är bara positivt, menar både Linnéa och Karolina. Det känns snarare väldigt lyxigt att få vara så få. Lektionerna formas exakt efter den nivån vi ligger på och man får otroligt bra hjälp hela tiden.

Karolina hamnade på Mullsjö folkhögskola eftersom hon var på jakt efter en terminslång Bibelskola. Linnéa gillade kombinationen Bibel och foto och hade hört mycket positivt om skolan.
– Min mamma har gått keramikkurs här på skolan och var väldigt nöjd, så valet av skola var inte svårt.

Bibellinjen samläser en del ämnen med Volontärlinjen Global
– Det är väldigt roliga lektioner, menar både Linnéa och Karolina. Ämnen som leder till diskussion är alltid intressanta!

Det är två nöjda tjejer som sitter framför mig i soffan. De gillar både utbildningen och själva skolan.
– Det är väldigt flexibelt. Man kan välja vad man vill fokusera på, poängterar Karolina. Lärarna på skolan är både kunniga och enormt engagerade, vilket är väldigt positivt. Det är verkligen en utbildning och en skola värd att rekommendera, avslutar Karolina och Linnéa innan de rusar iväg på nästa lektion.

Är du intresserad av att gå vår Bibellinje? Möjligheten finns redan nu att söka till vårterminen 2013.
Frågor? Tveka inte att höra av dig!

För mer info om Bibellinjen Ung Tro