Lära-känna-dag

Man vet att läsåret är igång på riktigt när skolans lärare enligt tradition har iklätt sig den fina serveringsstassen.
För tre veckor sedan var det skolstart. Efter informationsdagar och utflykter börjar vardagslunken så sakta att infinna sig på Mullsjö folkhögskola. Något har däremot saknats. Läsåret är visserligen officiellt påbörjat, men det riktiga avstampet är ändå den där dagen och kvällen då lärarna går ”all in” och agerar serveringspersonal åt sina elever. De där fantastiska kreationerna de bär på huvudet skapar otroligt mycket glädje! Trevligt!

Trevligt blev det även när limbo dansades i gymnastiksalen och när man tillsammans i grupper fick lösa olika klurigheter. I aulan fick man via Pär Gunnarsson och Hans Noreliusson lära sig lite om folkhögskolans rötter. Kvällen avslutades med god mat, musik och en fantastisk serveringspersonal. NU är skolan igång på riktigt!

Kvällens mingelfotograf: Anders Engström