Många deltagare – härlig stämning!

Skolan har varit välfylld hela sommaren och den här veckan är inget undantag! Ateljéveckan har samlat ca 100 deltagare och kreativiteten fullkomligt exploderar i skolans olika verkstäder. God stämning, många skratt och otroligt flitiga och intresserade kursdeltagare.

– Det här känns väldigt bra, utbrister Karin Oscarsson som har valt att jobba med keramik under veckan. Det är bra genomgångar och man får många tips och även den hjälp man behöver. Jag och min kompis ville gå en kurs i keramik och sökte aktivt efter folkhögskolor med sådana sommarkurser. Det var så vi hamnade här, säger Karin med ett leende, och fortsätter sedan att forma leran till en fin krona.

Flera röster hörs från gruppen.
– För många år sedan drömde jag om att få gå en kurs i keramik, berättar Elsie Arkling som är en annan av kursdeltagarna. Kursen är ju både rolig och har bra lärare!
– Själv är jag här för tredje året men jag drejar aldrig, utan handformar istället berättar Jacqueline Cederström. Många tror ju att keramik enbart handlar om att dreja men så är det faktiskt inte. Det som tilltalar mig med att handforma, fortsätter Jacqueline, är att man kan göra det var som helst. Man behöver inga stora apparater.

Nytt för i år är kursen i Kreativt Skrivande med Ann Westermark som har lockat många. Ann har under många år haft olika skrivarkurser. Nu är hon på plats på Mullsjö folkhögskola, vilket känns oerhört roligt.

Andra kurser som pågår under veckan är Silversmide, Smide, Hattar, Digitalt foto samt Naturfoto.

På kvällarna erbjuds utflykter, som denna vecka kommer att gå till Tage Andersens Gunillaberg, Habo kyrka samt Ryfors.

Kort och gott väldigt roliga dagar! Verkar det roligt? Missa inte att hålla utkik på vår hemsida för i december släpper vi kurserna för nästa sommar!