”Mullsjö Folkhögskola har inspirerat mig”

Följ med på några korta, enkla möten med några av de personer som går eller har gått våra utbildningar på Mullsjö folkhögskola.
Först ut var Mario som gick Allmän linje, här har vi Lina…

Namn: Lina

Ålder: 21 år

Klass/Inriktning: Fotoskolan

Kommer ifrån: Sverige, Borås

Sysslat med tidigare: Gick Designprogrammet i Borås.

Gör idag/Framtida planer: Går mitt sista år på Fotoskolan på Mullsjö Folkhögskola, och tar jobb som fotograf utanför studierna. När jag är klar på Mullsjö kommer jag starta egen firma och fortsätta jobba med fotografi.

Det viktigaste Mullsjö har gett mig: Mullsjö Folkhögskola har inspirerat mig till att arbeta med ett kreativt yrke, och fått mig att inse att det ger så mycket mer energi och glädje att jobba med något som man är passionerad för! Samtidigt som jag har lärt mig otroligt mycket inom fotografi, har jag också fått chansen att lära känna så många olika typer av människor, och inte minst mig själv – vilket har varit otroligt utvecklande.