På upptäcktsfärd i Warszawa

Går man på Mullsjö folkhögskola, är mötet med andra delar av vår värld påtagligt. Skolan är internationell på flera sätt. Vi har varje år volontärer på skolan som kommer från olika länder i Europa. I år har vi besök från Tyskland och Rumänien. Vi har ett utbyte med universitetet MSSU i Joplin, USA. Detta läsår studerar två amerikanska studenter på Fotoskolan. Vi har även en internationell kurs som en gång per termin gör veckolånga studieresor till något land i Europa. Just nu befinner sig internationell kurs tillsammans med personlig assistent-kursen i Polen.

Under veckan har bland annat besök på den svenska ambassaden och museet för de polska judarnas historia gjorts. Med Pär Gunnarsson, en av skolans lärare, som guide har klasserna även fått bekanta sig med den gamla stadsdelen i Warszawa. En vecka på resande fot ger både nya erfarenheter och kunskaper. Lärande när det är som bäst!

Är du nyfiken på våra olika utbildningar?
Kontakta oss gärna eller läs mer här

Fotografer: Elisabeth Gillving Pettersson & Toni Buchholtz