Skolavslutning i en annorlunda tid

En läsårsavslutning ska innehålla kramar. En skola ska vara fylld av människor. Den här våren blev det inte så. Alla fick tänka om.

De senaste månaderna har istället handlat om att växla över till distansundervisning, vilket förstås inneburit stora utmaningar för både lärare och deltagare. Träffar har skett via digitala forum, många har jobbat hårt med att vässa sin tekniska förmåga och konsten att hitta kreativa lösningar har verkligen satts på prov.

Det fantastiska är att det har gått bra. Vilket jobb, vilken kämparvilja och vilket engagemang! Precis alla är värda den finaste av guldmedaljer!

Läsårsavslutningen blev förstås också annorlunda. Fin ~ men annorlunda.
Solen var på plats. Lärare och personal var på plats. Deltagare var på plats, dock vid lite olika tidpunkter och på lite olika platser.

Det blev en annorlunda skolavslutning ~ men den innehöll ändå de bästa ingredienserna! Förutom fin sång & musik, fina tal, stipendieutdelning, god mat och en sol som strålade från klarblå himmel…så fick vi mötas igen!

Stort TACK för ett läsår som varit unikt på många olika sätt.

Vi från Mullsjö folkhögskola önskar er alla en riktigt härlig sommar!

Några av lärarna på Allmän kurs.

Några av lärarna som jobbar med utbildningen på Kungsporten.

En förinspelad skolavslutning som alla klasser fick ta del av:

Fotografer: Anders Engström & Elisabeth Gillving Pettersson