Sommar, sol, skratt och…sockerbullar

Veckorna då skolan fylls med olika sommarkursdeltagare är fantastiskt roliga!
Att sommarvädret slår alla rekord, resulterar även i att sommarkursdeltagarna slår alla rekord i att försöka svalka sig. Med sjön bara ett stenkast bort har morgondopp, mitt-på-dagendopp och kvällsdopp varit ett stadigt inslag för flera av kursdeltagarna.

Under två veckors tid har totalt 11 olika kurser pågått och dessutom började ett konfirmationsläger med 35 konfirmander i måndags. Flera nya gäster är på ingång. På Mullsjö folkhögskola är det full fart hela sommaren lång.
Här har hattar och silversmycken tillverkats. I keramikverkstaden har det drejats. Fotografier har tagits och framkallats. Det har designats mönster och tryckts på tyger. På Ryfors smedja har smederna jobbat hårt med att forma järn till fina små mästerverk. Modeller har avbildats både på papper och i lera. Dessutom har några bekantat sig med ikonmåleri, vilket är en helt ny kurs hos oss.

Vi säger TACK till alla kursledare och kursdeltagare som har gästat oss dessa veckor!

Är du intresserad av att ägna en vecka åt något kreativt skapande, få lära känna nya människor och bli serverad fantastiskt god mat…välkommen till oss!