Start för ny distanskurs

PAULUS är namnet på en ettårig distanskurs i församlingsplantering som just nu är i full gång här på skolan.

Den nystartade kursen har lockat till sig deltagare från Helsingborg, Stockholm, Göteborg men även från de djupa småländska skogarna. Med Jonas Melin* och Peter Svanberg* vid rodret diskuteras under dessa två dagar ämnen som exempelvis Den bibliska grunden för församlingsplantering och  Ledarskap i Guds rike.

Det är den första av totalt fyra träffar och kursen är ett samarbete mellan Svenska Alliansmissionen, Equmeniakyrkan samt Mullsjö folkhögskola. Nästa träff äger rum i november månad och vi hälsar er förstås varmt välkomna tillbaka!

Paulus

* Jonas Melin jobbar på Svenska Alliansmissionen som pionjärkonsult med ansvar för församlingsplantering och församlingsutveckling. Peter Svanberg jobbar som samordnare för församlingsgrundare, Equmeniakyrkan