TACK för detta läsår!

Idag avslutades läsåret 2016-17. Trots en något kylslagen morgon startade dagen med att flaggan hissades och att vi därefter promenerade till andra sidan sjön. Frukosten levererades som traditionen bjuder via en liten roddbåt, som detta år uppenbarligen hade förvandlats till ett litet sjörövarskepp :-)

Fin sång och utdelning av stipendier stod sedan på programmet. Avslutningsvis bjöds vi alla på en god och festlig middag i skolans matsal.

Stort TACK till alla som har gjort denna skolavslutning till en både mysig och festlig dag…
och nu önskar vi er alla en RIKTIGT HÄRLIG SOMMAR!

Att ta sig ner för branten mot sjön är för vissa alltid ett äventyr… :-)

Många olika stipendier delades ut och flera av skolans elever framförde både fin sång och musik

När detta gäng jazzade loss till den gamla schlagerlåten ”Diggiloo diggiley” blev det jubel i lokalen.

Tyvärr slutar en uppskattad lärare sin tjänst på Mullsjö folkhögskola. Tack Gerd för dina år hos oss!
(bilden till vänster)

Skolans alldeles strålande volontärer blev också avtackade för allt roligt de har bjudit oss på under detta läsår.

Ett alldeles nytt pris utdelades, vilket bestod av en liten fin statyett som var förvånansvärt lik självaste utdelaren av priset :-)
Priset tilldelades en person som har förgyllt skolans café med sina bakverk, nämligen Ida Björnehäll.