TACK för detta läsår!

Idag avslutades läsåret 2017-18. Dagen har bjudit på en härlig kompott med de allra finaste ingredienserna. Solen strålade från en klarblå himmel och sommarvärmen var lika intensiv idag som den har varit under hela maj månad.

Som traditionen bjuder startades dagen med att flaggan hissades och och att vi därefter promenerade till andra sidan sjön. Frukosten levererades i vanlig ordning via en liten roddbåt. I solskenet, vid en spegelblank sjö mumsade vi på goda frallor, frukt och kakor. Avslutningsdagen fortsatte därefter i skolans aula där fin sång och utdelning av stipendier stod på programmet. Avslutningsvis bjöds vi alla på en god och festlig middag i skolans matsal.

Stort TACK till alla som har gjort denna skolavslutning till en både mysig och festlig dag…
och nu önskar vi er alla en RIKTIGT HÄRLIG SOMMAR!

Skolans fantastiska volontärer fick presenter och applåder.

Ulrika Nydestam, skolans internatföreståndare, tackades av och önskades lycka till på sitt nya arbete.

Oscar delade även detta år ut den fantastiska Oscarsstatyetten ;-) Detta pris är helt och fullt ett sätt att uppmärksamma någon som lite extra har utmärkt sig inom det viktiga området ”FIKA”.