Tack Tell-Inge!

Efter 10 år som rektor på Mullsjö folkhögskola har nu Tell-Inge Leandersson lämnat över stafettpinnen till Hans Noreliusson.

Under 10 år hinner det hända ganska mycket. Detta berörde styrelsens ordförande, Inge Johansson, i ett av kvällens tal, där han bland annat lyfte vilka utbildningar som vuxit fram under de åren Tell-Inge styrt skutan. Nämndes gjorde Småbrukarlinjen, BibelVinter och skolans nyaste utbildning med namnet KRIK-linjen…och på tal om KRIK-linjen så följer här ett telegram skickat från just KRIK-linjen:

Bäste rektor och medarbetare!
Vi vill uttrycka vår största tacksamhet för ditt arbete som rektor och inte minst din välvilja kring uppstarten av KRIK-linjen på Mullsjö folkhögskola. Jag är övertygad om att den aldrig hade kommit till stånd om det inte vore för öppenhet och positiv inställning. Du har tjänat väl och lämnar nu över stafettpinnen till en annan lång man med humor i sann KRIK-anda, torr men hjärtlig! Vi önskar dig Guds välsignelse och det bästa för framtiden.

Kvällen innehöll fler tal, speciella utmärkelser, god mat, presentöverlämning och ett gäng kramar. Vi säger stort TACK till Tell-Inge för dessa år och önskar allt gott inför framtiden! Vi vill också passa på att önska Hans lycka till i rollen som rektor.