Textilskolan besökte konstnärsateljé

Att besöka utställningar, olika ateljéer samt workshops är både inspirerande och lärorikt. Går man Textilskolan på Mullsjö folkhögskola får man den ultimata kombinationen av tid för eget arbete i skolans textilateljé, samt möjlighet att hämta ny inspiration genom olika studiebesök.

Det senaste studiebesöket gick till ”Ateljé Knut”, som ligger på landet mellan Tidaholm och Falköping. På den lilla orten Dimbo håller  textilkonstnärerna och textilformgivare Kristina Blixt och Helga Aiff till. Dessa två konstnärer arbetar främst med textila bilder i fritt broderi, collage, måleri och textiltryck samt med lite vävning och designade mönster för bl a omslagspapper.
– Det var en riktigt trevlig dag, berättar Elisabeth Johansson Jonsson som är en av skolans textillärare. Vi visades runt i ateljén och fick se deras konst. Därefter fick vi även vara med på en workshop där alla fick prova att brodera fritt på tyg.

Om du är intresserad av screentryck, sömnad och annat spännande man kan jobba med inom det textila området….
Sök dig till Mullsjö folkhögskola och Textilskolan!

Välkommen med din ansökan!

Dimbo 2