Lek & skratt på utbytesträffen

Kommunens dagverksamhet och de blivande personliga assistenterna på Mullsjö folkhögskola har en del utbytesträffar. Idag var en sådan dag!
Det rådde full aktivitet både inne i skolans gymnastiksal och ute i vårvädret.
– Vi har ett 30-tal brukare på olika avdelningar, berättar Kent Croneström som arbetar med denna verksamhet i kommunen. De olika avdelningarna pysslar med allt ifrån biltvätt till café med catering till att vi har hantverksgrupper som sysslar med loppisverksamhet och mycket annat. En sådan här dag uppskattas mycket och skolans blivande assistenter får också möjlighet att öva, på just sådant som deras framtida arbetsområde kan komma att handla om, avslutar Kent.

Eleverna som går Personlig assistentkursen hade verkligen förberett en rolig ”lära-känna-dag”, vilket märktes på de nöjda besökarna.

lekar 2 Blandade lekar lekar 3 lekar 5 lekar 4