Välbesökt på Kultur Dag Natt

Mullsjö folkhögskolas Konst & formskolor fanns förstås med inne i Jönköping på helgens Kultur Dag Natt. En härlig höstdag, då det förutom Kultur Dag Natt även var marknad i Jönköping, vilket resulterade i ett myller av människor.

Passagen (vid Smedjegatan), där Mullsjö folkhögskola höll till, var också väldigt välbesökt.
– Man fick prova på att dreja om man ville, berättar skolans keramiklärare Jeanette Axenfjord. Det fanns även möjlighet att prova på att tillverka härlig tygkonst med en färgningsteknik som kallas Shibori. Ett målarplank fanns, där många lät fantasin flöda fritt, och du kunde även delta i en fototävling. En rolig och lyckad dag!

Karl Reiver (Fotoskolan) ger dig med sina bilder en liten glimt av helgens evenemang. Håll tillgodo!
på stan

jacob fototävling fotomodell flicka