Välkommen till läsårsstart 2022-23

Nu är det inte långt kvar innan läsåret 2022-23 drar igång. Måndagen den 22 augusti är det äntligen dags. Vi hälsar både tidigare och nya deltagare varmt välkomna! Det kommer att bli en dag då du möter dina lärare och nya klasskompisar. Det kommer även vara en dag med en hel del information och du kommer förstås även kunna bekanta dig med skolans olika lokaler och miljön runt omkring. För vissa av er är allt nytt och för andra är skolan välbekant. Kul kommer det iallafall att bli och vi hoppas att du ser fram emot skolstarten lika mycket som vi gör!

Här kommer lite tider som kan vara bra att känna till.
Måndag 22 augusti

Kl. 11.00 startar vi med en kort samling i skolans aula / Grundtvigsalen, vilken ligger i byggnaden med namnet Rosengården. Där får du möta din lärare och klass.
Vid kl.12.00 serveras lunchen i skolans matsal och kl.13.00 träffas alla för en gemensam skolstart. Programmet som gäller under första skolveckan kommer din klasslärare ge dig information om när ni möts på måndag.

Boende på internatet
Ska du bo på skolans internat får du nyckel till ditt rum av internatföreståndare Marie-Louise (Lollo) som träffas i Hasselbackens reception under första skoldagen. För dig som önskar få tillgång till ditt rum dagen före skolstart, mejla till marie-louise.nystrom@mullsjofolkhogskola.se

Övrig information som kan vara bra att veta om när du studerar hos oss på Mullsjö folkhögskola

VÄLKOMMEN till Mullsjö folkhögskola!