Utbildningar

Vill du göra något kul? Självklart ska du välja Mullsjö folkhögskola. Smidigt är det också. Du kan ansöka till våra utbildningar via direktlänk till Schoolsoft från vår hemsida
På Mullsjö folkhögskola har du mycket roligt att välja på.

Socialpedagog är en ny utbildning som startade vårterminen 2024. Det är en 2-årig eftergymnasial yrkesutbildning som rustar dig för ett arbete där du möter människor med exempelvis en beroendeproblematik, psykisk ohälsa eller NPF.

Är du intresserad av konst och skapande i olika former så finns flera alternativ för dig på Konst & Form. Vårterminen 2024 erbjuder vi även distanskurser i Keramik, Analogt fotografi & mörkrum, Textiltryck samt Måleri och Skulptur. Höstterminen 2024 finns distanskurser i Screentryck samt Skulptera i lera.
Allmän kurs kan du läsa in gymnasiet, lära om IT eller fundera och lära kring hur motion och naturen har betydelse för ett hälsosamt liv?
Tycker du om kombinationen Bibel, träning och hälsa eller kanske beachvolley, så är KRIK-linjen helt rätt för dig.

För dig som är döv/hörselskadad eller har en dövblindhet finns teckenspråkstolk anställd på skolan som tolkar på de olika lektionerna.

För information om läsåret klicka här

Vill du komma på besök? Hör då av dig till skolans reception. Vi visar gärna dig/din grupp runt på skolområdet och berättar mer om våra olika utbildningar.